Responsabil cu aplicarea Legii 544/12-10-2001:
SPÂNACHI NICULAE, secretar general al comunei
secretar general
numit prin Dispoziţia primarului Nr.15/2020
 
Rapoarte
 
Formulare
 

>>> Cerere solicitare informaţii publice (.doc)

>>> Reclamație administrativă – răspuns negativ (.doc)

>>> Reclamație administrativă – neprimire informații în termen legal (.doc)

 
Modalităţi de contestare
 

Modalităţile de contestare sunt stipulate în legea 544 din 12 octombrie 2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public: 

ART. 21 

Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat. 
Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată. 
Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat. 
 

ART. 22 

În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7. 
Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale. Hotărârea tribunalului este supusă recursului.  Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă. 
Atât plângerea, cât şi apelul se judecă în instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxa de timbru. 

ART. 7 

Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, dupa caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeste 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile. 
Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor. 
Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare, şi în format electronic. 

 
Legislaţie
 

>>> LEGE Nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

>>> GHID PRACTIC PENTRU ACCESUL LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC

Toate anunţurile de actualitate sunt la: Anunţuri/comunicate
 
Program de susținere a producției de legume. Termen depuneri cereri: 04-10-2023
program de sustinere.pdf  (649,16 KB)  data: 21-09-2023   utilizator: 1  
Publicaţie de căsătorie: RÎCU VASILE şi KIEJZIK SYLWIA IZABELA
Data căsătoriei: 30-09-2023
Publicaţie de căsătorie   (70 Kb)
data: 20-09-2023   utilizator: 243
Armata României recrutează
Armata României organizează una dintre cele mai ample campanii de recrutare și selecție pentru ocuparea a peste 4.000 de posturi de soldați/gradați profesionişti:
https://www.recrutaremapn.ro/recrutare.php

anunt recrutaresoldati si gradati.pdf  (117,29 KB)  data: 19-09-2023   utilizator: 1  
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului - campanie de recrutare asistenți maternali în luna septembrie 2023
anunt recrutare.pdf  (443,62 KB)  data: 04-09-2023   utilizator: 1  
În atenția crescătorilor de animale
Conform Ordin 119/2014  art 11 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației va aducem la cunostinata urmatoarele aspecte...

recomandari si obligatii - crescatorii de animale.docx  (30,98 KB)  data: 01-08-2023   utilizator: 1  
Anunț privind Legea nr 123/2023 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 - TERMEN DEPUNERE CERERE: 18 NOIEMBRIE 2023
anunt legea 123 2023.docx  (13,95 KB)  data: 31-07-2023   utilizator: 1  
Informaţii de interes public privind eliberarea certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice
Operatorii economici care deţin structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare sau/şi alimentaţie publică au obligaţia de a solicita de la Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului eliberarea certificatului de clasificare. În acest scop, operatorii economici proprietari şi/sau administratori sunt obligaţi să depună la sediul instituţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, o documentaţie specifica, cuprinzând cereri standardizate, certificat constatator, fişe standardizate, dovezi ale înregistrării contractelor de muncă, copii ale avizelor de specialitate şi alte documente relevante...

Link-ul care poate fi accesat pentru informaţii suplimentare: https://turism.gov.ro/web/certificat-de-clasificare-pentru-structurile-de-primire-turistice-cu-functiuni-de-cazare-sisau-alimentatie-publica/


anunt - Ministerul Antreprenoriatului si Turismului.docx  (13,31 KB)  data: 14-06-2023   utilizator: 1  
Codul de conduită al utilizatorului profesionist de produse de protecţie a plantelor şi al apicultorului – aprobat prin Ordinul 185 din 10 mai 2023 al Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
ORDINUL 185 DIN 10-05-2023.pdf  (41,37 KB)  data: 10-05-2023   utilizator: 1  
codul de conduita.pdf  (128,47 KB)  data: 10-05-2023   utilizator: 1  
Autoritatea națională fitosanitară organizează sesiuni de instruire pentru utilizatorii profesioniști de utilizare produse pentru protecția plantelor
fitosanitar_tulcea_cursuri_protectia_plantelor.pdf  (2,24 MB)  data: 04-05-2023   utilizator: 1  
Prezentare și modalități de combatere - buruiana Ambrozia
- Sancțiunile pentru proprietarii/ deținătorii/ administratorii/ beneficiarii de terenuri care nu aplică măsurile necesare de combatere; 
- Cum arată ambrozia, planta care îţi poate produce alergii;
- Cum se manifestă alergia la ambrozia;
- Cum se poate trata alergia la ambrozia;
- Cum poate fi combătută/distrusă buruiana ambrozia;
- Actele normative ce trebuie cunoscute de către proprietarii/ deținătorii/ administratorii/ beneficiarii de terenuri;


Ambrozia-prezentare-combatere.pdf  (761,43 KB)  data: 21-04-2023   utilizator: 1  
COMUNICAT IMPLEMENTARE PROIECT GAL MTII MACINULUI

Comuna Ostrov anunţă demararea proiectului 

,,Achizitie echipament pentru asigurare acces si ingrijire maluri in comuna Ostrov” in cadrul masurilor  M1 – Revitalizarea zonei pescaresti Dunarea Veche – Bratul Macin prin consolidarea sectorului pescaresc si dezvoltarea sectoarelor complementare si M2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche – Bratul Macin,
 
Nume beneficiar: UAT COMUNA OSTROV
UAT COMUNA OSTROV, în calitate de beneficiar, cu sediul în str.Școlii, nr.6, comuna Ostrov, județ Tulcea, derulează proiectul ,,Achizitie echipament pentru asigurare acces si ingrijire maluri in comuna Ostrov”, în cadrul masurilor  M1 – Revitalizarea zonei pescaresti Dunarea Veche – Bratul Macin prin consolidarea sectorului pescaresc si dezvoltarea sectoarelor complementare si M2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche – Bratul Macin, în calitate de Autoritate de Management.
 
Programul de finanțare: Autoritatea de Management pentru Program Operaþional Pescuit si Afaceri Maritime
Cod apel: POPAM/1037/4/1/Articolul 63 Punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare - Proiecte sprijinite de FLAG(inclusiv costuri de funcþionare si animare
Titlul proiectului: ACHIZITIE ECHIPAMENT PENTRU ASIGURARE ACCES SI INGRIJIRE MALURI IN  COMUNA OSTROV
Componenta 1: FLAG MACIN - MASURA 2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche-Bratul Macin - APEL 8
Axa Prioritara: O ocupare a fortei de munca si o coeziune teritoriala sporite
Locul de implementare: România, Judeţul Tulcea, Comuna Ostrov
 
Perioada de implementare: 12 luni
Data începere proiect: 20.12.2022
Data finalizare proiect: 31.12.2023
Cod proiect: SMIS 156515
 
Date de contact: Manager de proiect: MEHEDINTU MARIAN
                               Telefon: 0724067293
                               E-mail: contabilitate@primariaostrovtulcea.ro


COMUNICAT IMPLEMENTARE PROIECT GAL MTII MACINULUI.docx  (117,02 KB)  data: 21-02-2023   utilizator: 110  
COMUNICAT DE PRESĂ

Comuna Ostrov anunţă demararea proiectului 

”Asigurarea infrastructurii TIC (sisteme inteligente de management local) la nivelul comunei Ostrov,

în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.2 –Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC” 


Comunicat de presa PNRR C10-digitalizare.docx  (51,25 KB)  data: 14-02-2023   utilizator: 110  
Sesiuni de instruire şi certificare - produse pentru protecţia plantelor - organizate de Autoritatea naţională fitosanitară
anunt instruiri - documente necesare inscriere.pdf  (1,84 MB)  data: 10-02-2023   utilizator: 1  
A început înregistrarea obligatorie a comercianților în Sistemul de Garanție-Returnare
Ce este Sistemul de Garanție-Returnare?
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem în care consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

mai multe detalii la https://returosgr.ro/

a inceput inregistrarea retuRO.pdf  (361,63 KB)  data: 01-02-2023   utilizator: 1  
Obligaţie: înscrierea în Registrul de evidenţă a sistemelor individuale adecvate de colectare şi epurare a apelor uzate
În situaţia în care nu veţi îndeplini formalităţile de înregistrare, vom fi nevoiţi să sesizam organele abilitate pentru aplicarea sancţiunii conform art.23 din Hg 714/2022 privind Aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcţia, inregistrarea, controlul, exploatarea și întreţinerea sistemelor individuale adecvate de colectarea și epurare ape uzate, respectiv amenda de la 5000 lei la 10000 lei.

Găsiți modelele de cerere în secțiunea Formulare, documente necesare/ Formulare SIA (fose septice)

anunt_colectare_ape_uzate.docx  (12,87 KB)  data: 20-10-2022   utilizator: 1  
Toate anunţurile de actualitate sunt la: Anunţuri/comunicate