Strategia de dezvoltare

 
Strategia de dezvoltare locală comuna Ostrov 2021 - 2027
 
   Uniunea Europeană pune la dispoziție statelor membre o paletă largă de instrumente financiare ce au ca scop susținerea unei dezvoltări sustenabile care să permită satisfacerea nevoilor țărilor membre, fără însă a periclita capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Deși inițial conceptul de dezvoltare durabilă a fost un răspuns la criza ecologică cauzată de exploatarea industrială a resurselor în maniere care aduceau prejudicii mediului, scopul conceptului fiind de a oferi soluții pentru prezervarea calității mediului înconjurător, în ziua de azi termenul de dezvoltare durabilă are un sens mai larg și vizează calitatea vieții în toată complexitatea sa, înglobând și aspecte sociale și economice. În acest sens, pentru conturarea unor direcții de dezvoltare care să corespundă nevoilor reale de dezvoltare ale Comunei Ostrov, respectând totodată condițiile de durabilitate, este necesară cunoașterea în prealabil a situației actuale în ceea ce privește aspectele ce țin de considerente economice, sociale și de mediu și a modului în care interacțiunea acestora participă la conturarea condițiilor de trai pentru cetățenii comunei. Obținerea unei imagini care să reflecte fidel situația actuală a comunei, a nevoilor și oportunităților care pot sta la baza îmbunătățirii nivelului de trai al cetățenilor se poate realiza numai cu dialog susținut cu toți actorii din comuna: cetățenii, mediul de afaceri și instituțiile publice.
    În vederea îndeplinirii acestui deziderat, Comuna Ostrov a apelat la servicii de consultanță pentru asistență de specialitate în vederea realizării Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Comunei Ostrov pentru perioada 2021 – 2027 și pentru conturarea Mecanismului de Bugetare Participativă. Strategia de Dezvoltare Durabilă a Comunei Ostrov pentru perioada 2021 – 2027 este realizată de către Asociația de Dezvoltare Durabilă a Județului Tulcea folosind metoda participativă de jos în sus dar s-a folosit si metoda UP - Bottom pentru corelarea Viziunii, Misiunii si Direcțiilor strategice cu Strategia de Dezvoltare Durabilă a Județului Tulcea 2021- 2027 efectuata de firma de consultanta.
 
Toate anunţurile de actualitate sunt la: Anunţuri/comunicate
 
Codul de conduită al utilizatorului profesionist de produse de protecţie a plantelor şi al apicultorului – aprobat prin Ordinul 185 din 10 mai 2023 al Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
ORDINUL 185 DIN 10-05-2023.pdf  (41,37 KB)  data: 10-05-2023   utilizator: 1  
codul de conduita.pdf  (128,47 KB)  data: 10-05-2023   utilizator: 1  
Autoritatea națională fitosanitară organizează sesiuni de instruire pentru utilizatorii profesioniști de utilizare produse pentru protecția plantelor
fitosanitar_tulcea_cursuri_protectia_plantelor.pdf  (2,24 MB)  data: 04-05-2023   utilizator: 1  
Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului angajează în luna mai 2023 asistenţi maternali profesionişti
anunt angajare asistenti maternali.pdf  (442,09 KB)  data: 02-05-2023   utilizator: 1  
Prezentare și modalități de combatere - buruiana Ambrozia
- Sancțiunile pentru proprietarii/ deținătorii/ administratorii/ beneficiarii de terenuri care nu aplică măsurile necesare de combatere; 
- Cum arată ambrozia, planta care îţi poate produce alergii;
- Cum se manifestă alergia la ambrozia;
- Cum se poate trata alergia la ambrozia;
- Cum poate fi combătută/distrusă buruiana ambrozia;
- Actele normative ce trebuie cunoscute de către proprietarii/ deținătorii/ administratorii/ beneficiarii de terenuri;


Ambrozia-prezentare-combatere.pdf  (761,43 KB)  data: 21-04-2023   utilizator: 1  
Comitetul pentru Situații de Urgență Tulcea: Plan de măsuri privind combaterea incendiilor de vegetație uscată
plan_masuri_combatere_incendii.pdf  (228,89 KB)  data: 22-03-2023   utilizator: 1  
Reamintim faptul că arderea vegetației uscate și a resturilor menajere este STRICT INTERZISĂ
An de an, în această perioadă, pompierii tulceni se confruntă cu un număr mare de incendii provocate de acțiunile de ardere a vegetației uscate, desfășurate de cetățeni în scopul pregătirii terenurilor pentru lucrările agricole de primăvară. De cele mai multe ori, aceste arderi necontrolate se produc în proximitatea gospodăriilor ori chiar în curțile cetățenilor, iar flăcările se extind cu ușurință la anexe gospodărești, grajduri și chiar locuințe. Un exemplu elocvent este misiunea pe care au avut-o salvatorii din cadrul Detașamentului de Pompieri Tulcea în dimineața zilei de sâmbătă, 11 martie 2023, când în urma incendierii resturilor vegetale dintr-o curte din municipiul Tulcea, focul s-a extins cu repeziciune și la o anexă gospodărească.
Din fericire, de această dată, în urma focului s-au înregistrat doar pagube materiale dar sunt situații în care aceste incendii sunt soldate cu pierderi de vieți omenești. Exemplele pot continua, însă cel mai important este să fim responsabili și să ne gândim la siguranța noastră, a familiei noastre și a mediului înconjurător. Arderea nu este o soluție! Există servicii de toaletare și curățare a terenurilor, cu ajutorul utilajelor și a echipelor specializate. Numai împreună putem stopa acest fenomen care ia amploare de la an la an. Reamintim faptul că arderea  vegetației uscate și a resturilor menajere este STRICT INTERZISĂ, dacă nu se impune în cazul prevenirii răspândirii unor boli sau dăunători specifici, fiind sancționată prin lege.‼️ #isutulcea
data: 22-03-2023   utilizator: 1
COMUNICAT DE PRESĂ VIZAREA CARNETELOR DE RENTĂ VIAGERĂ AGRICOLĂ
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură informează că, pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2022, rentierii vor solicita viza anuală, în perioada 01.03-31.08.2023, fie prin prezența fizică la sediul centrelor județene APIA, fie prin mijloace electronice de comunicații sau poștă/curier.

>>> MADR - Agricultură ecologică
>>> AGENŢIA DE PLĂŢI ŞI INTERVENŢIE PENTRU AGRICULTURĂ - renta viageră


adresa_instiitare.pdf  (430,11 KB)  data: 07-03-2023   utilizator: 1  
comunicat_de_presa_renta_viagera.pdf  (410,37 KB)  data: 07-03-2023   utilizator: 1  
COMUNICAT IMPLEMENTARE PROIECT GAL MTII MACINULUI

Comuna Ostrov anunţă demararea proiectului 

,,Achizitie echipament pentru asigurare acces si ingrijire maluri in comuna Ostrov” in cadrul masurilor  M1 – Revitalizarea zonei pescaresti Dunarea Veche – Bratul Macin prin consolidarea sectorului pescaresc si dezvoltarea sectoarelor complementare si M2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche – Bratul Macin,
 
Nume beneficiar: UAT COMUNA OSTROV
UAT COMUNA OSTROV, în calitate de beneficiar, cu sediul în str.Școlii, nr.6, comuna Ostrov, județ Tulcea, derulează proiectul ,,Achizitie echipament pentru asigurare acces si ingrijire maluri in comuna Ostrov”, în cadrul masurilor  M1 – Revitalizarea zonei pescaresti Dunarea Veche – Bratul Macin prin consolidarea sectorului pescaresc si dezvoltarea sectoarelor complementare si M2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche – Bratul Macin, în calitate de Autoritate de Management.
 
Programul de finanțare: Autoritatea de Management pentru Program Operaþional Pescuit si Afaceri Maritime
Cod apel: POPAM/1037/4/1/Articolul 63 Punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare - Proiecte sprijinite de FLAG(inclusiv costuri de funcþionare si animare
Titlul proiectului: ACHIZITIE ECHIPAMENT PENTRU ASIGURARE ACCES SI INGRIJIRE MALURI IN  COMUNA OSTROV
Componenta 1: FLAG MACIN - MASURA 2 – Protejarea mediului, valorificarea patrimoniului natural si cultural si cresterea calitatii vietii in zona pescareasca Dunarea Veche-Bratul Macin - APEL 8
Axa Prioritara: O ocupare a fortei de munca si o coeziune teritoriala sporite
Locul de implementare: România, Judeţul Tulcea, Comuna Ostrov
 
Perioada de implementare: 12 luni
Data începere proiect: 20.12.2022
Data finalizare proiect: 31.12.2023
Cod proiect: SMIS 156515
 
Date de contact: Manager de proiect: MEHEDINTU MARIAN
                               Telefon: 0724067293
                               E-mail: contabilitate@primariaostrovtulcea.ro


COMUNICAT IMPLEMENTARE PROIECT GAL MTII MACINULUI.docx  (117,02 KB)  data: 21-02-2023   utilizator: 110  
COMUNICAT DE PRESĂ

Comuna Ostrov anunţă demararea proiectului 

”Asigurarea infrastructurii TIC (sisteme inteligente de management local) la nivelul comunei Ostrov,

în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.2 –Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – ITS/alte infrastructuri TIC” 


Comunicat de presa PNRR C10-digitalizare.docx  (51,25 KB)  data: 14-02-2023   utilizator: 110  
Sesiuni de instruire şi certificare - produse pentru protecţia plantelor - organizate de Autoritatea naţională fitosanitară
anunt instruiri - documente necesare inscriere.pdf  (1,84 MB)  data: 10-02-2023   utilizator: 1  
A început înregistrarea obligatorie a comercianților în Sistemul de Garanție-Returnare
Ce este Sistemul de Garanție-Returnare?
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem în care consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

mai multe detalii la https://returosgr.ro/

a inceput inregistrarea retuRO.pdf  (361,63 KB)  data: 01-02-2023   utilizator: 1  
Informare oug195/2005 şi modificări aduse de oug 38/2022
Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 6500 lei (RON) la 7000 lei (RON) pentru persoane fizice, şi de la 25000 lei (RON) la 30000 lei (RON) pentru persoane juridice, încălcarea următoarelor prevederi legale:

informare_OUG195.docx  (13,43 KB)  data: 09-12-2022   utilizator: 1  
Obligaţie: înscrierea în Registrul de evidenţă a sistemelor individuale adecvate de colectare şi epurare a apelor uzate
În situaţia în care nu veţi îndeplini formalităţile de înregistrare, vom fi nevoiţi să sesizam organele abilitate pentru aplicarea sancţiunii conform art.23 din Hg 714/2022 privind Aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcţia, inregistrarea, controlul, exploatarea și întreţinerea sistemelor individuale adecvate de colectarea și epurare ape uzate, respectiv amenda de la 5000 lei la 10000 lei.

Găsiți modelele de cerere în secțiunea Formulare, documente necesare/ Formulare SIA (fose septice)

anunt_colectare_ape_uzate.docx  (12,87 KB)  data: 20-10-2022   utilizator: 1  
Toate anunţurile de actualitate sunt la: Anunţuri/comunicate